Raňajky plné vitamínov!

by spravca
0 comment

Smoothie je zdravé jedlo, a to nielen počas chladných zimných dní, ale aj počas leta. Spočiatku bolo smoothie obľúbené najmä v USA, kedy sa mnoho ľudí začalo zaujímať o zdravý životný štýl. Mixované ovocie aj zelenina sú totiž typické svojou čerstvosťou a lahodnou chuťou, a to bez akýchkoľvek cukrov či konzervantov. Okrem toho predstavujú smoothie aj skvelé raňajky, keďže nás dokážu nabiť množstvom energie!

Chilli a zázvor

Obecne platí, že pokiaľ chcete, aby ste nemali ihneď po vypití mixovaného nápoju hlad, je dobré doň pridať suroviny, ktoré ho trochu zahustia. Ako základ sú banány, ktoré úžasne zasýtia a okrem toho obsahujú množstvo bielkovín, ktoré sú pre naše telo nevyhnutné. Pokiaľ nestíhate nakupovať, tak si dopredu nakúpte balíčky mrazeného ovocia a z toho čerpajte. Ak si budete smoothie pripravovať aj v zime, určite doň pridajte zahrievacie korenie ako je napríklad zázvor či chilli. Zázvor sa nebojte pridať čerstvý, no ak nemusíte príliš štipľavé či intenzívne chute, určite buďte opatrný. Vedeli ste, že také chilli papričky sú pre naše telo mimoriadne prospešné? Sú skvelé na chudnutie a okrem toho dokážu perfektne naštartovať ľudský metabolizmus.

Banán a pomaranč

Ak máte radi kombináciu banána s pomarančom, určite vyskúšajte aj takéto smoothie! Opäť ho môžete ozvláštniť chilli papričkou, ktorá dodá nápoju jedinečnú chuť. Korenené smoothie je skôr vhodnejšie do chladnejších dní, kedy je naše telo vystavené vonkajším podmienkam a my máme tendenciu rýchlejšie ochorieť. Treba si pamätať, že akékoľvek smoothie z ovocia i zeleniny má blahodarné účinky pre náš organizmus, a preto by sme si ho mali dopriať aspoň tri krát za týždeň, najlepšie na raňajky! Tak čo poviete, aj vy vyskúšate tieto skvelé raňajky „pre šampiónov“ ?

Autorské právo: lecic / 123RF Reklamní fotografie

You may also like