Ako si ideálne vyčistiť hlavu po pracovnom vypätí

by spravca
0 comment

Žijeme v roku 2020 a poznáme to všetci – niekedy sa práca a povinnosti skutočne nakopia a človek nevie, čo má skôr urobiť. Niekedy to končí tak, že neurobí nič a iba lamentuje nad tým, čo by mal robiť. O fenoméne prokrastinácie ste počuli zrejme všetci. Dnes o ňom bude reč tiež, ale v mierne upravenej forme. Pozrieme sa totiž na to, ako si ideálne vyčistiť hlavu, keď je toho na vás jednoducho priveľa. 

Chcete stíhať všetko, ale jednoducho to nejde. Nároky sú vysoké, ľudia od vás očakávajú okamžité výkony a taktiež to, že nebudete robiť chyby. Ľudia sú ale bytosti, nie roboti, a preto sa to niekedy obracia proti nim. Na tom nie je nič zlé, tak jednoducho v súčasnosti funguje svet. Niekedy si ale možno kladiete otázku, ako je možné, že niektorí z nás stíhajú omnoho viacej ako iní a ešte k tomu minimálne naoko pôsobia, že majú energie na rozdávanie.

Nuž, možno je to tým, čo dnes chceme na nasledujúcich riadkoch rozobrať. Ide o to, že keď toho máte naozaj moc, či už sa jedná o prácu alebo domácnosť, je dobré si urobiť režim a nezabúdať na to, že to je maratón a nie šprint. Jednoducho sa musíte naučiť oddychovať, pričom spánok je pre to, aby ste boli efektívni, priam nevyhnutý.

To, že budete spať denne štyri hodiny a budete vstávať nevyspatý, nebude znamenať, že vďaka väčšiemu počtu prebdených hodín toho urobíte viacej. Skôr to na vás bude mať opačný efekt, budete vyčerpaný a nepodarí sa vám urobiť ani to, čo by ste urobili, keby ste vstali skôr.

Existujú viaceré možnosti, ako si vyčistiť hlavu. Jedným z nich je napríklad beh alebo istá forma fyzickej záťaže. Nemusí to byť dlhé, stačí 20-30 minút denne, respektíve podľa potreby. Ide o to, že keď sa týmto štýlom namáhate, vaše telo vyplavuje endorfíny, takzvané hormóny šťastia. Aj keď teda zo seba vydáte energiu, tak v konečnom dôsledku ste pocitovo oddýchnutejší a máte chuť robiť veci, ktoré sa vám možno predtým robiť nechceli. Aj keď to znie možno nelogicky, my si to nevymýšľame, naše telo skutočne takto jemne paradoxným spôsobom funguje.

Dobrým príkladom toho, ako funguje ľudské telo, je britský boxer Tyson Fury, ktorý je väčšinou favoritom, keď príde na športové tipy. Nie vždy tomu tak bolo, mal problémy s váhou aj s koncentráciou. Teraz je to minulosť, Fury má striktný režim, v ktorom má okrem práce naordinovaný aj oddych a evidentne mu tento koncept vychádza. Netreba zabúdať ani na takzvané days off, a teda dni, kedy nerobíte nič. Sú dôležitejšie ako sa zdá.

V neposlednom rade je dôležité vedieť sa odmeniť. Napríklad, keď viete, že cez deň musíte urobiť desať rôznych úloh, povedzte si, že keď ich splníte päť, dáte si kávu alebo kúsok čokolády, respektíve, že si pozriete diel vášho obľúbeného seriálu alebo prečítate nejaký článok. A keď splníte všetko, čo máte na práci, môžete si dopriať napríklad hodinový spánok aj v čase, kedy by ste inokedy nespali. Takzvaný power nap vám padne veľmi dobre. Uvidíte sami.

 

You may also like